مسعود ملودی

دزدگیر فروشگاهی
فرش کاشان
کاغذ دیواری سه بعدی طبیعت
تهیه فایل کامفار
دکوراسیون اتاق خواب
تعمیر ماشین لباسشویی آریستون
دستگاه کارت زنی
چمدان
رزرو دکتر دیلی
قیمت کارشناسی خودروی دست دو

لیبل دزدگیر

چهارشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۱۰ ب.ظ
به علت پیش بینی احتمال وقوع سرقت از فروشگاه ها اغلب از سیستم ایمنی دزدگیر در آستانه درب خروجی استفاده می نمایند. این سیستم طبق الگوی خاصی طراحی می گردد که جزئیات آن شامل سه بخش عمده می باشد.
  • گیت دزدگیر یا همان آنتن هشدار دهنده
  • برچسب در قالب تگ یا لیبل
  • خنثی کننده
بسته به نوع محصول از تگ یا لیبل برای محافظت از کالا بهره می برند. اغلب در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی یا صنایع تغذیه ای به علت عدم کاربرد تگ از لیبل استفاده می نمایند. لیبل ها توسط دستگاه مخصوص غیر فعال می شوند که اصطلاحا به آن خنثی کننده می گویند.
در حال حاضر تقاضا برای گیت‌های ضد سرقت رو به افزایش است و بیشتر مالکان فروشگاه‌ها ترجیح می‌دهند تا از گیت‌های دزدگیر Shop Gate Alarmبرای پیشگیری از خروج ناخواسته‌ی کالاها و به عبارتی سرقت آن‌ها استفاده کنند. بدون استفاده از گیت دزدگیر، جلوگیری از سرقت اجناس تنها با نظارت نیروی انسانی میسر است و البته مسلماً درصد خطا در تشخیص سرقت کالاها بدین طریق نیز بسیار بالاست. گیت‌های دزدگیر عموماً با دو سیستم RF و AM کار می‌کنند و هر یک از این سیستم‌ها نیازمند اتصال یک تگ یا لیبل با فرکانس متناسب با سیستم، برای تشخیص به‌موقع خروج کالا از گیت است. در این نوشته قصد داریم تا بیشتر به قیمت تگ دزدگیر یعنی یکی از اجراء اصلی سیستم دزدگیر بپردازیم. پیش از پرداختن به قیمت تگ دزدگیر بهتر است ابتدا آشنایی مختصری با ساختار و نحوه‌ی عملکرد انواع تگ داشته باشیم تا بدین ترتیب بتوانیم قیمت تگ دزدگیر را بهتر مورد بررسی قرار دهیم. تگ دزدگیر

کار اصلی لیبل دزدگیر

امروزه تکنولوژی به حفظ و کنترل اجناس فروشگاه ها کمک شایانی می نماید. دزدگیرهای فروشگاهی که با استفاده از بهترین و جدیدترین تکنولوژی تولید می گردند در راستای حفظ امنیت فروشگاه باید در یک هارمونی مشخص کار کنند. یکی از مهم ترین اجزای سیستم امنیتی فروشگاه لیبل دزدگیر است که در واقع به عنوان یک برچسب بر روی کالا نصب می گردد و از خروج بدون مجوز آن جلوگیری می نماید. لیبل دزدگیر بر روی انواع محصولات قابل استفاده است. به طور خلاصه می توان این گونه اظهار داشت که کار اصلی لیبل دزدگیر اقدام امنیتی در برابر سرقت می باشد.

قابلیت برچسب لیبل دزدگیر

معمولا در فروشگاه های پوشاک از تگ امنیتی استفاده می کنند اما این فرایند برای فروشگاه های لوازم کوچک تر جواب نمی دهد. لذا باید دانست کدام اجناس قابلیت برچسب لیبل دزدگیر دارند. در این راستا می توان موارد زیر را نام برد:
  • کالاهایی که فلزی نباشند اما داشتن روکش فلزی بلامانع است.
  • کالاهای کوچک و داخل جعبه
  • طلا و جواهرات
  • انواع عینک
  • لوازم و قطعات موبایل
  • بسته بندی گوشت
  • جعبه های دارو
  • ظروف شیشه ای حامل مایعات مثل ظرف عطر
  • و …
چنانچه شما صاحب یک تجارت بزرگ یا یک خرده فروشی هستید، شکی نیست که امنیت برای شما اهمیت بسیاری دارد. این مسئله ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند. ما می خواهیم با معرفی فروشگاهایمن موج و دزدگیر لباس نگرانی های شما را بابت این دغدغه ی ذهنی برطرف کنیم. امروزه امنیت از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است، زیرا امروزه جرم و جنایت ها چنان افزایش می یابد. پس هر دارنده ی فروشگاهی باید پیشگیری های لازم را انجام دهد. چیزی که میخواهیم یک تنظیم کلی است که موجب جذب مشتریان شما نیز است، شما با انجام این تنظیم امنیت را به مشتری ها، فروشنده ها و در کل به سرمایه ی فروشگاه خود هدیه می دهید. هنگامی که کسب و کار و تجارت شما به امنیت احتیاج دارد، تنها یک روش به تنهایی کار خواهد کرد. استفاده از ترکیب فن آوری های مختلف امنیتی و اقدامات پیشگیرانه ی شما یک محیط امن و راحت برای مشتریان و کارکنان را فراهم می کند، دانستن اینکه کسب و کار شما به خوبی محافظت می شود، یک نوع اطمنیان خاطر نسبت به سرمایه ی شما است. این اطمینان خاطر با محصولات فروشگاهی ایمن موج و از جمله محصول دزدگیر لباس حاصل خواهد شد.

انواع تگ دزدگیر از نظر سیستم کارکرد

تگ‌ دزدگیر که در حال حاضر در گیت‌های دزدگیر مورد استفاده قرار می‌گیرند، از نظر سیستم کارکرد به دو نوع RF و AM تقسیم می‌شوند. تگ RF برای استفاده در گیت‌های RF و تگ AM برای استفاده در گیت‌های AM طراحی و ساخته می‌شوند. تگ‌ها اشیاء سختیHard Tag هستند که عموماً از جنس پلاستیک ABS ساخته می‌شوند. تگ‌های دزدگیر Tag Alarm از سه قسمت بدنه، سوزن اتصال و فریت در تگ‌های دزدگیر AM و در تگ‌های دزدگیر RF تشکیل می‌شوند. در حقیقت قسمت اصلی تگ دزدگیر همان فریت یا خازن است که با ایجاد میدان مغناطیسی، حین عبور گیت و تغییر در امواج آن باعث اعلام هشدار و به صدا درآمدن صدای آلارم می‌شود. لیبل دزدگیر  

لیبل AM ساخت شرکت تولیدی ایمن موج

اخیرا شرکت ایمن موج جدیدترین تکنولوژی ساخت لیبل را تحت کلاس AM به بازار عرضه نموده است. این محصول به سرعت با استقبال بالا از سوی متقاضیان متعدد مواجه شد. چرا که لیبل دزدگیر ایمن موج بر خلاف سایر لیبل ها به راحتی با گیت هم خوانی پیدا می کند. لذا امکان بروز خطا در عملکرد سیستم دزدگیر فروشگاهی با استفاده از لیبل دزدگیر ایمن موج بسیار پائین است. کیفیت لیبل AM محصول ایمن موج به گونه ای می باشد که موفق به کسب گرید A شده است، که همین امر موجب محبوبیت آن گشته و ارزش خریدش را بالا برده است. البته لازم به ذکر است با خرید این محصول علاوه بر حمایت از تولید ملی و کالاهای با کیفیت ایرانی، بهترین مزایا و کیفیت را در اختیار خواهید داشت.

لیبل دزدگیر RF ساخت شرکت تولیدی ایمن موج

فرکانسی که هر تگ ایجاد می‌کند ثابت است و قابل تغییر نیست و از آن‌جا که این فرکانس بایستی با هماهنگ با فرکانس گیت دزدگیر باشد، در گیت‌های RF مولتی فرکانس، که فرکانس گیت با توجه به شرایط برای جلوگیری از تداخل امواج و خطا در اعلام هشدار، تغییر داده می‌شود، لازم است تا مجموعه‌ای از تگ‌های مختلف با فرکانس‌های مختلف داشت و همواره تگ مناسب برای اجناس را به آن‌ها متصل کرد. همین امر باعث افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری نهایی قیمت تگ دزدگیر می‌شود به این علت که اگر یک گیت RF با تگ RF در یک فروشگاهی جدید از مجتمع فروشگاهی نصب شود، ممکن است فروشگاهی که تاکنون گیت RF در آن نصب بوده، به مشکل تداخل فرکانسی بر بخورد و صاحب دستگاه مجبور شود که فرکانس دستگاه را تغییر دهد و تگ های دزدگیر جدید با فرکانس مناسب استفاده کند و به سبب همین افزایش قیمت تگ دزدگیر است که استفاده از گیت‌های RFبه مدت طولانی چندان مقرون‌به‌صرفه نیست.

نحوه‌ی جدا کردن تگ RF از کالا

مسلماً تگ‌ها باید به شکلی به کالاها متصل شوند که امکان جدا کردن آن‌ها بدون دستگاه مخصوص توسط افراد غیر مجاز غیرممکن باشد. برای جدا کردن تگ‌ها به دستگاه مخصوص جداساز تگ نیاز هست. یک جداکننده‌ی تگ برای هر دو نوع تگ آر اف و AM کاربرد دارد و در واقع تگ‌ها هر سیستمی که داشته باشند، می‌توانند با استفاده از یک سیستم جداکننده از کالا جدا ‌شوند. نحوه‌ی کار جداکننده‌ی تگ RF بدین صورت است که قطعاتی که داخل محفظه‌ی جداکننده قرار می‌گیرند، باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی فوق العاده قوی‌ شده و نزدیک کردن تگ به آن باعث بازشدن تگ می‌شود. جداکننده‌های تگ با توجه به قطعات به کار رفته در قسمت داخلی آن، می‌توانند دارای شدت جذب قوی و ضعیف باشند. هرچه شدت میدان مغناطیس یا قدرت آهنربایی مگنت‌ها یا آهنرباهای به کار رفته در جداکننده‌ی تگ RF بیشتر باشد، تگ با سهولت بیشتری باز می‌شود. جداکننده‌های تگی که دارای تعداد آهنربای کمتر و شدت میدان مغناطیسی کمتری هستند قیمت پایین‌تری دارند، اما باید توجه داشت که قدرت پایین‌تر این دستگاه‌ها کار با آن‌ها را دشوارتر می‌سازد و کارایی کمتری خواهند داشت که این شدت میدان مغناطیسی میتواند از 8000 گوس تا بیش از 12000 گوس که واحد آن Gs است داشته باشد. جداکننده‌های تگ TAG Detacher از نظر شکل ظاهری انواع متنوعی دارند و بایستی با توجه به تگ مورد استفاده برای کالاها، انتخاب و خریداری ‌شوند. جداکننده‌ی تگ گلفی، جداکننده‌ی تگ پنسیل، جداکننده‌ی تگ لبه‌دار و … نمونه‌هایی از انواع جداکننده‌ی تگ از نظر شکل ظاهری هستند.
تگ-مدادی-ای ام-تگ-کیف-و کفش-لباس-زنانه

تگ بهتر است یا لیبل؟

یکی دیگر از ابزارهایی که می‌تواند برای ارسال سیگنال به بازخوان و به صدا درآمدن صدای دزدگیر مورد استفاده قرار گیرد لیبل RF است. لیبل‌ها نیز انواع و اشکال متفاوتی دارند و همانند تگ‌ها به دو صورت RF و AM طراحی می‌شوند. لیبل‌های RF برای استفاده در گیت‌های ضد سرقت RF و لیبل‌های AM برای استفاده در گیت‌های ضد سرقت AM کاربرد دارند. تگ‌ها و لیبل‌ها هر یک دارای معایب و مزایای خاص خود هستند. به عنوان نمونه لیبل‌ها دارای قیمت پایین‌تری هستند، اما یک بار مصرف‌اند و نمی‌توان به دفعات از آن‌ها استفاده کرد. این در حالی است که تگ جسم سختی است که، خصوصاً اگر دارای کیفیت بالایی باشد، می‌تواند بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرد. گذشته از این مدارهای داخلی تگ بزرگ‌تر از لیبل هستند و دقت بیشتری نیز دارند. شاید بتوان گفت به طور کلی استفاده از تگ تا جای ممکن به استفاده از لیبل ترجیح داده می‌شود. البته در مورد بسیاری از کالاها امکان استفاده از تگ وجود ندارد و در نتیجه استفاده از لیبل تنها گزینه‌ی ممکن است.
کاربرد تگ AM تگ در اصطلاح زبان انگلیسی به معنای برچسب می باشد، ولی در زمینه تکنولوژی امنیتی و ضد سرقت فروشگاه ها در واقع مکمل حفظ کالا از دستبرد محسوب می شود. تگ AM یکی از تکنولوژی های نوین محسوب می شود که با هیچ گونه ابزاری غیر از جدا کننده مخصوص امکان جدا سازی آن وجود ندارد. لذا خروج کالا مستلزم آگاهی فروشنده و باز کردن تگ توسط خود وی می باشد. از جمله مهم ترین کاربردهای تگ AM در فروشگاه های پوشاک است که اغلب در قالب تگ صدفی یا تگ گلف یا تگ گلفی یا تگ مدادی به عبارتی تگ پنسیل مورد استفاده قرار می گیرد. انواع تگ AM
  • تگ سخت Hard TAG (تگ صدفی یا تگ شل Shell TAG، تگ گلفی یا تگ گلف Golf TAG، تگ مدادی Pencil TAG یا تگ پنسیل یا تگ قلمی، تگ دایره ای، تگ جواهر Jewelry TAG، تگ عینک Optical TAG ، تگ بطری bottle TAG، تگ پاندا، تگ دزدگیر موبایل Mobile Security TAG- Mobile Anti-theft Stand و… )
  • تگ نرم Soft TAG (همان لیبل Label ، لیبل AM می باشد)
بسته به نوع محصولی که تمایل به حفظ آن داشته و هدف عدم خروج بدون مجوز آن را دارند از انواع مختلف تگ استفاده می کنند. اما به طور کلی می توان گفت برای اجناسی مثل پوشاک امثال لباس مردانه، لباس زنانه، کیف و کفش و لباس ورزشی، لباس بچه، مانتو، پالتو، رختخواب، یا حوله و امثالهم بهترین تگ، hard tag یا همان تگ سخت است. چرا که با هیچ گونه ابزاری غیر از جدا کننده مغناطیسی مربوط قابل جداسازی نیست و لذا در صورت سرقت هیچ فایده ای ندارد چرا که باز کردن آن به لباس آسیب می زند.

نحوه عملکرد تگ فروشگاهی AM

تگ AM از هر دو نوع مخصوص تگ می تواند باشد یعنی هم سخت و هم نرم. اما سوالی که پیش می آید این است که تگ AM که ظاهری پلاستیکی دارد چگونه کار می کند؟ در پاسخ به این سوال باید این گونه اظهار داشت که تگ ها از لحاظ کاربرد فرکانسی به سه دسته تقسیم می شوند: RF، AM، EM که متداول ترین آن ها تگ AM است. این تگ در صورت سخت بودن یک قفل مخصوص ساچمه ای با بدنه پلاستیکی و مدار فریتی است که بر روی کالا چسبانده می شود و دارای فرکانس مشخصی است که گیت یا همان آنتن جلوی درب خروجی به فرکانس آن حساس می باشد. لذا دزدگیر فروشگاهی AM با یک فرایند سیستماتیک در صورت خروج کالا توسط صدای بوق و با آژیر خروج غیر مجاز را اعلام می دارد.
  • Reza R2

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی